معرفی انواع دستگاه گلدوزی

معرفی انواع دستگاه های گلدوزی به همراه کارایی و ...

معرفی انواع دستگاه گلدوزی

معرفی انواع دستگاه های گلدوزی به همراه کارایی و ...

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حلقه

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی تک کاره و دستگاه گلدوزی

 دستگاه گلدوزی دارای حلقه هایی است که به آن متصل شده و پارچه را در دستگاه گلدوزی قرار می دهند. تثبیت و سفتی پارچه بسیار مهم است. برخلاف گلدوزی دستی، در گلدوزی با دستگاه پارچه باید ثابت باقی بماند. اگر پارچه حرکت کند، طرح به درستی پیاده سازی نخواهد شد.

تثبیت کننده

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی تک کاره و دستگاه گلدوزی

در هنگام گلدوزی با دستگاه، تثبیت کننده پارچه را محکم و کشیده نگه می دارد تا فرایند گلدوزی به درستی انجام شود. تثبیت کننده های مختلف با اهداف و کاربردهای متنوعی وجود دارند. برخی از آن ها در زیر پارچه و برخی در بالای آن قرار می گیرند. پارچه های پرز دار مانند پارچه حوله ای، نیازمند تثبیت کننده در بالای پارچه هستند تا پرزها را پایین نگه داشته و از لرزش حلقه جلوگیری کند.

بازو و سر دستگاه گلدوزی

بازو و سر دستگاه به طور همزمان کار می کنند تا دوخت انجام شود. بازو، پارچه ی داخل حلقه را مطابق با طرح برنامه ریزی شده می چرخاند؛ به طور همزمان، سر دستگاه سوزن ها، نخ ها و نوار سوزن را حمل می کند.

نوار سوزن

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی تک کاره و دستگاه گلدوزی

نوار سوزن حامل سوزن ها است و حرکات بالا و پایین آنها را هنگام دوخت کنترل می کند.

نمایشگر انتخاب دوخت

شامل نمایشگرهای بصری کوچک است که تنظیمات کنترلی نظیر: اطلاعات اگو، انتخاب دوخت، پیش نمایش و تنظیمات الکترونیکی را برعهده دارند.

دیاب پارگی نخ

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی تک کاره و دستگاه گلدوزی

ردیاب پارگی، پاره شدن نخ را به سرعت تشخیص داده و روند دوخت را بلافاصله متوقف می کند. شاخص پارگی نخ، محل پارگی را روی نمایشگر به شما نشان می دهد. 

کارت حافظه

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی تک کاره و دستگاه گلدوزی

کارت های حافظه می توانند الگوهای اضافی و اطلاعات دوخت را برای استفاده در ماشین گلدوزی ساده ذخیره کرده و یا برای انتقال الگو از رایانه ها مورد استفاده قرار گیرند.

دیجیتالی کردن

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی تک کاره و دستگاه گلدوزی

دیجیتالی کردن فرایند تصویربرداری و تبدیل آن به زبانی است که برای دستگاه های گلدوزی قابل درک باشد. این پروسه توسط نرم افزارهایی که برای کار با دستگاه گلدوزی طراحی شده اند انجام می شود. پس از دیجیتالی شدن تصویر، دستگاه گلدوزی قادر به شروع کار خواهد بود.

دیجیتالی کردن یک فرآیند ساده نیست، مگر اینکه با گرافیک رایانه کار کرده باشید و صبر داشته باشید که تمام پیچیدگی های کار با دستگاه گلدوزی را فرا بگیرید.

www.irsinsim.com/simple-embroidery-machine-2/

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰


هزینه خرید دستگاه گلدوزی چندکاره بسته به اندازه دستگاه، آپشن های آن، اندازه طرح هایی که دستگاه قادر به پیاده سازی آن است و غیره، متغیر است.

 

دستگاه 8 کله گلدوزی

این دستگاه به طور گسترده ای در اسباب بازی ها، کیف های دستی، کفش، کلاه، لباس کودکان، ژاکت، لباس زیر، ملحفه، پرده، حوله، پارچه، منسوجات خانگی و لباس های جین مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات اصلی دستگاه 8 کله گلدوزی

  • قاب ضد لرزش
  • سر و صدای کم، سیستم محرک چرخشی با دقت بالا
  • سیستم عرضه روغن اتوماتیک
  • سیسنم رنگی قدرتمند
  • سر دستگاه دارای مونتاژ مدولار و قابلیت جدا شدن به طور مستقل می باشد.

 

دستگاه گلدوزی با سرعت بالا

دستگاه گلدوزی با سرعت بالا “SINSIM” به طور گسترده ای در گلدوزی های با کیفیت بالا از جمله مد، لباس کودکان، لباس عروسی، منسوجات خانگی، بافندگی، چرم، پلی استر و الیاف استفاده می شود و عملکرد بسیار خوبی دارد.

مشخصات اصلی دستگاه گلدوزی با سرعت بالا

  • حداکثر سرعت 1200rpm، پایدار و قابل اعتماد
  • لرزش و صدای کم
  • گیره نگهدارنده نخ با طراحی جدید

 

دستگاه گلدوزی لیزری

مجهز به سیستم لیزر، همراه با گلدوزی رایانه ای با برش لیزری پر سرعت می باشد. دستگاه گلدوزی لیزری می تواند گلدوزی، برش لبه، گلدوزی پارچه، برش پارچه های مختلف تزئینی مانند لباس، شلوار جین، کفش، پارچه، چر ، کت و شلوار و همچنین گلدوزی چند لایه،لباس بافتن، کالاهای چرمی، منسوجات خانگی و پارچههای تزیینی را انجام دهد.

مشخصات اصلی دستگاه گلدوزی لیزری

  • سرعت گلدوزی: 850rpm / 1200rpm
  • حداکثر تعداد سر 176 عدد
  • قدرت لیزر: 150w / 175w
  • قالب برش: 200mmx200mm〜500 mmx500mm
  • حداکثر سرعت برش لیزری: 10 متر در ثانیه
  • حداکثر سرعت حرکت لیزر: 600mm / s , 800 mm / s ، 1200mm / s

دستگاه گلدوزی حوله

دستگاه گلدوزی حوله SINSIM چشم انداز توسعه گسترده ای در زمینه پوشاک کودکان، دکوراسیون منزل، کفش و کلاه زنانه دارد.

مشخصات اصلی دستگاه گلدوزی حوله

  • حداکثر سرعت می تواند به 1200 دور در دقیقه برسد
  • انعطاف پذیری در استفاده از رنگ ها
  • تعویض خودکار سر

دستگاه گلدوزی مخلوط

این نوع گلدوزی به طور گسترده ای در ملحفه، لباس کودکان، لباس زنانه استفاده می شود. کاملاً کاربردی بوده و از کارایی بالایی برخوردار است و به مشتریان کمک می کند تا یک مزیت رقابتی قوی را ایجاد کنند

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

پولک دوزی عبارت است از نصب پولک های طلایی رنگ و  حتی طلای خالص بر روی پارچه ابریشمی یا پنبه ای که گاهی نیز ممکن است همراه با گلدوزی ، منجوق ، سرمه ، ملیله ، ابریشم و سنگ مراوید انجام شود.از پولک دوزی معمولا برای تزئین لباس عروس ، انواع لباس های مجلسی ، تزئین پرده ، کوسن ، روتختی ، جانماز ، پرده، البسه ، رومیزی ، تابلو و …. استفاده می کنند.

هنر پولک دوزی از جمله هنرهایی است که درایران سابقه ی طولانی دارد و از زمان هخامنشیان پیوسته برای تزیین البسه ، کلاه و پرده مورد استفاده قرار میگرفته است. به طور مثال مدارکی در دست هست که نشان می دهد ، سپاهیان هخامنشی کلاهی از جنس نمد بر سر می گذاشتند که پولک دوزی شده و علاوه بر این قبای الوان آستین داری بر تن می کردند که در روی آن پولک هایی مانند فلس ماهی دوخته شده است .در گذشته ، پولک ها از جنس طلا ، نقره یا برنجی با شکل هایی دایره مانند ، برگ ، گل ، ستاره ، هلالی ، اشکی و غیره بوده است.

امروزه پولک ها در رنگ های مختلف و در شکل های ساده و طرح دار بسیاری  همچون فروش پولک رنگی (دارای پوشش شفافی از یک ماده رنگین می باشد.) پولک سوراخ یکطرفه، پولک براق، پولک مات و در اشکال هندسی ، برگی ، گلی ، گل 4 پر یا 5 پر ، ستاره ای ، ترنجی و .. در بازار موجود هستند.شرکت سین سیم با کاملترین خدمات پولک دوزی به صورت عمده در خدمت شما میباشد .

 

 گلدوزی

گلدوزی عملی است که طی آن بر روی پارچه طرح هایی برجسته دوخته شده که جنس نخ ها بسته به ظرافت و میزان پر بودن طرح میتواند ابریشمی ، نخ اکرلیک و  یا نخ معمولی باشد . به عنوان مثال روی نواحی مختلف برخی از لباس ها و پارچه ها مثلا قسمت سینه برخی از تی شرت ها ، طرح های مختلف و یا آرمی را به صورت گلدوزی هک می کننند. از مزایای گلدوزی ، ماندگاری دائمی آن میباشد.       

 

در گذشته از گلدوزی برای خیاطی، وصله، اصلاح و تقویت پارچه استفاده می شده. اما امروزه گلدوزی با استفاده از الگوهای دیجیتالی نرم افزار گلدوزی ، و با دستگاه گلدوزی کامپیوتری انجام میشود که انواع مختلفی از “پر” ها ، بافت و طراحی را  برای اضافه کرد

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 

 

روبان دوزی

هنر روبان دوزی از زیرشاخه های سوزن دوزی است که با استفاده از روبان (معمولا ساتن و یا توری ) و نخ گلدوزی انجام شده و از هنر های جذاب و در عین حال ساده و کاربردی برای زینت بخشیدن به پارچه ها و لباس میباشد.

مرسوم ترین استفاده روبان دوزی در ساخت تابلوهای روبان دوزی (معمولا به شکل گل های روبانی که با ترکیب با برگ روبانی و ساقه روبانی دسته گلی را تداعی میکنند.)، روبان دوزی روی لباس ،روبان دوزی سرویس عروس ،ست سرویس روبان دوزی ،رومیزی، کیف روبان دوزی و … میباشد .

اصالت هنر ربان دوزی متعلق به کشور فرانسه و هلند بوده و قدمت چندانی در کشور ما ندارد. ولی زیبایی، در دسترس بودن و سادگی این هنر باعث شده در سالهای اخیر در بسیاری از نقاط دنیا رایج شود.

ملیله دوزی

ملیله‌دوزی یکی از هنرهای دستی و از دوخت‌های اصیل و تزیینی ایرانیان با قدمتی قریب به ۲۵۰۰ سال میباشد که در طی آن انواع مفتول های فلزی ( طلایی، نقره و آلیاژهای مختلف که به شکل فنری در آمده اند) را بر روی پارچه‌های نفیسی همچون ترمه میدوزند و به آن ترمه‌دوزی و یا سِرمِه‌دوزی هم میگویند.

در حال حاضر هنر ملیله‌دوزی برای تزیین رومیزی، رو تختی، سجاده و تابلو به کارمیرود ، می‌توان از طرح‌های معروفی که ملیله‌دوزی بر روی آن‌ها پیاده می‌شوند به: بُته جقه و گل‌های شاه عباسی اشاره کرد.

گلدوزی کامپیوتری

 

گلدوزی کامپیوتری، گلدوزی روی انواع لباس، پارچه،کلاه، پیراهن،مانتو و دیگر متریال ها می باشد که همگی این موارد با دستگاه های مخصوص و صعنتی گلدوزی کامپیوتری انجام می گیرند.

اکثر دستگاه های گلدوزی مدرن با کامپیوتر کنترل می شوند و مخصوصا برای گلدوزی طراحی شده اند. ماشین های گلدوزی صنعتی و تجاری و ماشین های دوخت دوزی گلدوزی دارای یک سیستم قلاب و یا قلاب است که محوطه قاب پارچه ای را در زیر سوزن دوزی نگه می دارد و به صورت خودکار حرکت می کند تا یک طرح از یک الگوی گلدوزی دیجیتالی پیش برنامه ریزی شده ایجاد شود و بسته به توانایی های دستگاه، به مقادیر مختلف ورودی کاربر نیاز دارد تا طرح های گلدوزی را بخواند.

قیطون دوزی

 

قیطون دوزی یا قیطان دوزی به هنر اتصال نخ قیطون بر روی کیف، مانتو، لباس مجلسی، شال، رویه کوسن، پرده ،چادر، شلوار، کفش و …میگویند.نخ قیطون دارای گونه های مختلفی است که میتوان به نازک، ضخیم، تابیده، ساده، شکافدار، روکشدار، قلاب دار، تزئینی و … اشاره کرد.در گذشته هنر قیطون دوزی به کمک دست و معمولا برای آماده سازی جهاز عروس بسیار استفاده میشده که در حاشیه های بقچه، تاقچه پوش، جانمازی، سوزنی، ابا، کیسه ی مخصوص دارو، چپق،سجاده و … استفاده میشده .

اما از آن جایی که قیطان دوزی با دست احتیاج به زمان زیادی دارد و تولیدات عرضه شده با دست جوابگوی نیاز بازار نمی باشد.امروزه از پایه های قیطان دوزی در دستگاه های صنعتی و چرخ خای خیاطی استفاده میشود. و از این دوخت بیشتر به عنوان حاشیه دوزی روی لباس، کوسن، روتختی، لباسهای سنتی و … استفاده می شود. پایه قیطون دوزی دارای سه شیار است که قیطانها درون این شیارها قرار می گیرد.

طرح هایی که در قیطان دوزی از آن ها استفاده می شود، گل، بته جقه، نقوش نمادین ، انواع بته جقه ها و طرح های هندسی هستند.قیطان دوزی، برای تزیین حاشیه لباسها مانند مانتو و بلوز و آستین های لباس زیبایی خاصی ایجاد می کند. در برخی موارد می توان قیطان ها را روی توری که چین داده شده و یا تور ساده اجرا کرد.برای دوختن قیطون؛ هم میتوان از نخ های رنگین و زیبا استفاده کرد که با رنگ پارچه زمینه یکی نباشد، و هم میتوان از یک رنگ ثابت برای نخ قیطون و پارچه زمینه استقاده کرد. پارچه ی مخمل، ماهوت، ساتن، ترمه، جیر یا پارچه های ساده که دارای ضخامتی متوسط باشد، برای قیطان دوزی مناسب میباشند.

نواردوزی

 

نوار دوزی دوخت نوارهای آماده و مختلف بر روی پارچه و به خصوص حاشیه پارچه ها جهت تزئین آن میباشد که برخی مواقع با تلفیق سایر رودوزی ها انجام میشود .

معمولا دوخت نوارهای آماده بر روی : لباس ، رومیزی ، بقچه ، پرده ، روسری و … انجام میشود . قیطان دوزی هم نوعی نواردوزی است با این تفاوت که به جای نوار، از قیطان استفاده می شود.

نواردوزی یکی از صنایع دستی اصیل ایرانیان میباشد. به طوری که از مکمل های سوزن دوزی دراستان سیستان و بلوچستان بوده و هست . مواد اولیه آن مشابه سوزن دوزی می باشد ، به همین دلیل بانوان هنرمند سیستان و بلوچستان به جهت صرفه جویی از کناره های اضافه پارچه نیز استفاده و بر روی آن نقوش زیبای بلوچ را سوزن دوزی می کنند. نوارهای سوزن دوزی شده در کارهای تکمیلی و تلفیقی کاربرد زیادی دارند.

شنل دوزی

 

شنل دوزی با استفاده از نخ شانل انجام میشود. نخ شانل به جهت داشتن ظاهر زیبا و نرم، انتخاب مناسبی برای طراحان پارچه در طراحی بسیاری از منسوجات است. نرمی و براقیت شانل، زیبایی ظاهری کالاهایی همچون روفرشی ، پارچه رومبلی، پرده ای، پتو، قالیچه و پوشاک را افزایش می­دهد.

نخ شانل یا(مخمل)یک نخ پرز است که تولید تجاری آن از دهه 1970 میلادی شروع شده است. این نخ با قرار دادن طول کوتاهی از نخ، به نام “شمع”، بین دو “هسته اصلی” و سپس با به هم چرخاندن نخ تولید می شود. لبه های این شمع ها پس از آن به سمت راست به هسته ی نخ ریسی چسبیده و به این ترتیب نرمی و ظاهر خاص را به شانل خواهد داد .

شانلهای امروزی بسیار زیبا بوده و تنوع بالایی دارند. که با پیشرفت فناوری روز، تولید آن هزینه کمتری پیدا کرده ‌است.

تماس با ما

http://www.irsinsim.com/

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 

دستگاه گلدوزی چیست؟

دستگاه گلدوزی ، ماشینی است برای ایجاد الگوهای دوخت ( مانند گلدوزی ، قیطان دوزی ، پولک دوزی و شنل دوزی )  در سطوح مختلف. این الگوها فایل های رایانه ای دیجیتالی هستند که توسط دستگاه گلدوزی خوانده شده و سپس روی سطح مورد نظر دوخته می شوند. برای تازه کارها دستگاه های گلدوزی ممکن است در نگاه اول ترسناک به نظر برسند اما داشتن لوازم ضروری و استفاده اصولی از آن می تواند در مسیر یادگیری کار با این دستگاه هیجان انگیز باشد. سوزن، نخ، قرقره، تثبیت کننده و داشتن الگوها و طرح های مختلف از ملزومات کار موفق و جذاب با دستگاه گلدوزی به شمار می آید.

این دستگاه ها می توانند زیبایی و جزئیات متنوعی را به کار شما اضافه کنند. دستگاه گلدوزی به روش های مختلفی قابل استفاده است. برای تبدیل شدن به یک شخص ماهر نیاز به زمان و تمرین فراوان دارید.

هزینه خرید دستگاه گلدوزی  بسته به اندازه دستگاه، آپشن های آن، اندازه طرح هایی که دستگاه قادر به پیاده سازی آن است و غیره، متغیر است.

 

دستگاه گلدوزی ساده ( دستگاه گلدوزی تک کاره )

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی

دنیای کار در عرصه گلدوزی به سرعت در حال تغییر است و بسیاری آن را به عنوان شغل دائم خود انتخاب می کنند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید کاملا طبیعی است که از تنوع دستگاه های موجود در بازار گیج شوید. به خصوص زمانی که مجبورید بین دستگاه گلدوزی ساده و چندکاره یکی را انتخاب کنید.

دستگاه گلدوزی ساده می تواند چندین سوزن داشته باشد. ازاین دستگاه می توان برای گلدوزی، شنل دوزی، پولک دوزی و قیطان دوزی استفاده کرد. گلدوزی پارچه، گلدوزی کلاه و گلدوزی کفش از جمله کارکردهای دستگاه گلدوزی ساده می باشد.

دستگاه گلدوزی ساده اندازه ای کوچک تر از دستگاه گلدوزی چندکاره دارد و به همین علت برای کسب و کارهای کوچک تر مناسب تر می باشد. انتخاب بین این دو دستگاه به اندازه بیزینس شما، بودجه و فضای موجود بستگی دارد.

دستگاه های گلدوزی مدرن اکثرا با رایانه کنترل شده و منحصرا برای گلدوزی طراحی شده اند. دستگاه های گلدوزی معمولا دارای قاب هایی هستند که  پارچه را زیر سوزن دوخت نگه داشته و به طور خودکار آن را حرکت می دهد تا یک طراحی از پیش برنامه ریزی شده را روی پارچه پیاده سازد

 

  • ygane akhavan