معرفی انواع دستگاه گلدوزی

معرفی انواع دستگاه های گلدوزی به همراه کارایی و ...

معرفی انواع دستگاه گلدوزی

معرفی انواع دستگاه های گلدوزی به همراه کارایی و ...

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از نکات مهم در خرید دستگاه گلدوزی خانگی ، میزان بودجه ای است که می خواهید برای خرید صرف کنید. قیمت یک دستگاه گلدوزی خانگی خوب از ٥٠٠ دلار شروع می شود و می تواند تا هزار دلار افزایش یابد.

دستگاه های گلدوزی سطح بالا، دارای ویژگی های بهتری هستند و سریعتر عمل می کنند. با این حال، در صورتی که فقط بخواهید از دستگاه گلدوزی برای مصارف شخصی خود استفاده کنی، لازم نیست تمام ویژگی ها را داشته باشد. همچنین بسیاری از افراد یک دستگاه میان رده خریداری می کنند و سپس برای ایجاد و ویرایش پیچیده ترین طرح ها از نرم افزارهای گلدوزی استفاده می کنند. علاوه بر این، تعداد زیادی از ماشین های با قیمت مناسب، ویژگی های متنوعی را ارائه می دهند.
قبل از تحقیق در مورد دستگاه گلدوزی و یا جستجوی گزینه های آنلاین، بودجه واقعی خود را در ذهن داشته باشید. این را نیز به خاطر بسپارید که شما برای سایر لوازم مانند نخ، سوزن و تثبیت کننده نیز می بایست مبلغی را در نظر داشته باشید.
همچنین اطمینان حاصل کنید که دستگاه گلدوزی خانگی را فقط از یک فروشنده معتبر خریداری می کنید.

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

ایجاد طرح برای گلدوزی

گلدوزی یکی از قدیمی‌ترین هنر‌های دستی است که از گذشته‌ برای تزیین رومیزی، ملحفه، انواع لباس‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ایجاد یک طرح برای هنر گلدوزی در عین سادگی می‌تواند به یک اثر زیبا و همیشگی تبدیل شود. 


نکات مهم در ایجاد طرح

هنگامی که قرار است یک طرح فوق‌العاده و بدون نقص برای گلدوزی به وجود آید، باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

تناسب و هارمونی رنگ‌های استفاده شده در طرح با یکدیگر

هماهنگی در میان اشکال طراحی شده با یکدیگر

جنس و نوع پارچه مناسب برای انجام کار

همخوانی و تناسب رنگ پارچه با رنگ طرح‌ها

 

خرید دستگاه گلدوزی ساده 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

همکاری با شرکت ها

جالب است بدانید که گلدوزی تنها به محیط منزل و برای تزیین لباس ، حوله ، سجاده ، روبالشتی و رو تختی انجام نخواهد شد بلکه شرکت های زیادی هم وجود دارند که با داشتن یک طرح ساده از لگو و آرم شرکت خود بر روی لباس پرسنل اقدام به خصوصی سازی و هم چنین کار حرفه ای می نمایند .

این طرح ها معمولا توسط کامپیوتر و سپس چرخ خیاطی در تیراژ بالا به منظور افزایش سرعت کار انجام خواهند شد. در واقع حکاکی و گلدوزی کردن ارم و لوگو شرکت بر روی لباس کار یکی از کارهایی است که شرکت های تولیدی دوست دارند آن را به منظور حفظ جنبه های جدی کار اعمال نمایند.

در این نوع از گلدوزی که توسط اپراتور دستگاه انجام خواهد شد، وی قادر است در ظرف زمان کمی به صورت خودکار و اتوماتیک تعداد 12 تا 24 طرح دلخواه گلدوزی شده را به صورت همزمان تولید کرده و به بیرون بفرستد . اما لازم است که قبل کار طرح مورد نظر وارد برنامه شده و نقاط کم سوزن و متراکم کار مشخص شود.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که عده ی کثیری از مدیران شرکت ها هم هستید که به گلدوزی با دست علاقه دارند و شما درخواست می دهند که طرح های آنان را با دست انجام دهید.

برخی از شرکت های مطرح فروش دستگاه گلدوزی:

دوخت کالا

سین سیم

20 بافت

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

کار با دستگاه گلدوزی یک روش خیاطی سرگرم کننده است. یادگرفتن اصول اساسی این هنر زیبا بسیار ساده است؛ زیرا دستگاه گلدوزی بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد! بیایید به دنیای گلدوزی ماشینی برویم تا ببینیم چقدر می تواند ساده و سرگرم کننده باشد.
فرقی نمی کند که شما یک خیاط پوشاک، خیاط صنایع هنری، قلاب باف و غیره باشید، گلدوزی ماشینی تکنیکی است که لایه دیگری به خلاقیت شما می افزاید. برای اینکه بتوانید با دستگاه گلدوزی کار کنید نیازی نیست که یک خیاط فوق العاده حرفه ای باشید. اما چطور کار را شروع کنیم؟


چه نوع دستگاه گلدوزی را انتخاب کنیم؟


از آنجا که انواع گلدوزی ماشینی بسیار محبوب شده است، اکثر دستگاه ها این عملکرد را در بسیاری از مدل های خود دارا می باشند.
سعی کنید دستگاه گلدوزی را از یک فروشنده معتبر محلی خریداری کنید. فروشگاهی که پس از خرید پشتیبانی کاملی عرضه می کند. فروشندگان معتبر روش های آموزشی را در مورد عملکرد دستگاه ارائه می دهند. این نوع پشتیبانی یک جایزه ارزشمند برای خرید شما محسوب می شود.
فقط به این دلیل که یک دستگاه گلدوزی ساده فقط یک حلقه کوچک را در خود جای داده است، به این معنی نیست که نمی توان چیدمان های بزرگتری انجام داد. با این وجود انجام این کار اقدامات بیشتری را می طلبد. بنابراین در حالی که یک ماشین ارزان تر خلاقیت را محدود نمی کند، یک مدل با قیمت بالاتر کار شما را آسان تر می کند.
هرچه قیمت دستگاه افزایش یابد، مزایای بیشتری را نیز شامل می شود. حلقه بزرگتر به معنای یک طرح بزرگتر است.

دستگاه گلدوزی ساده

 

افزودن حروف به یک طرح گلدوزی نیز همیشه مورد استقبال بوده است.

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی چندکاره

 

 

عملکرد دستگاه گلدوزی

ماشین های گلدوزی با قیمت بالاتر عملکردهای گلدوزی بیشتری ارائه می دهند، که همه آن ها روند گلدوزی را آسانتر می کنند. یکی از این عملکردها “طراحی دقیق” است. اگر دستگاه گلدوزی از سیستم های موقعیت یابی طراحی توسط یک دوربین داخلی پشتیبانی کند، مدت زمان صرف شده برای دستیابی به مکان مناسب بسیار کاهش می یابد.

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی چندکاره

 

در هنگام خرید دستگاه گلدوزی مزایایی که یک مدل ممکن است نسبت به مدل دیگر داشته باشد را درک کرده و نیازهای گلدوزی خود را ارزیابی کنید.
شاید شما برای صرفه جویی در هزینه یک مدل ارزان را انتخاب کنید؛ اما به سرعت متوجه می شوید که برخی از طرح های مورد علاقه شما در مناطق حلقه جای نمی گیرند. شاید در حال حاضر تمام کاری که شما می خواهید انجام دهید یک گلدوزی ساده روی پتو باشد. اما این امر به خواسته ها و نیازهای بیشتری منجر خواهد شد و سرمایه گذاری مقدماتی ممکن است در دراز مدت ارزش خود را نشان دهد.

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی چندکاره

 

هنگامی که هنر گلدوزی ماشینی را شروع می کنید، تمایل دارید هر چیزی را که می بینید گلدوزی کنید؛ و نمی خواهید به اندازه حلقه، اندازه طراحی یا نوع طراحی محدود شوید. اما اولین دستگاه گلدوزی فارغ از بودجه شما معلم خوبی برایتان خواهد بود.

وارد کننده دستگاه های گلدوزی sinsim

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

گلدوزی برجسته یا برزیلی

 

گلدوزی برجسته از جالب ترین انواع دوخت های سنتی است که شما می توانید از دوخت های متنوع این مدل گلدوزی برای دوختن گل های مختلف و زیبا روی پارچه های مختلف استفاده کنید.

گلدوزی برجسته از انواع مدل های گلدوزی با دست و حتی با دستگاه گلدوزی  چند کله است و شما می توانید با کمک دوخت های مختلف این گلدوزی انواع لباس ها و روتختی و روبالشتی و … را تزیین کنید.

 

در گلدوزی برزیلی از انواع نخ های ضخیم برای دوخت های مختلف استفاده می شود تا نتیجه کار

برجسته و زیباتر به نظر برسد

دوخت های شامل گلدوزی برجسته یا برزیلی عبارت است از:  دوخت شلال ساده، دوخت بخیه ساده، دوخت شلال پیچ، دوخت توپر دوزی ( ساتن دوزی )‌، دندان موشی، ساقه دوزی، زنجیره تک قلاب، زیگزاگ ساده، دوخت گره فرانسوی، دوخت برگ سرخس، دوخت زنجیره میباشد.

فروش دستگا ههای گلدوزی سین سیم 

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

شما باید بدانید که اگر دستگاه به طور ناگهانی متوقف شود، این تنها به معنای خطا در دستگاه نیست. شما همچنین باید نگاهی به آنجه در حال دوختش هستید نیز بیاندازید.  ممکن است که از نظر طراحی مشکلی ایجاد شده باشد که منجر به کندی تولید و خرابی نخ شود. دوخت بیش از حد نیز دلیل بریدگی نخ است.

٧. دستگاه را روغن کاری کنید

دستگاه گلدوزی

روغن کاری دستگاه یکی از موارد مهمی است که شما باید انجام دهید. انجام منظم این کار مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه به جلوگیری از پارگی نخ کمک خواهد کرد. شما باید قبل از روغن زدن آن را تمیز کنید تا در آن قسمت غبار و ذرات دیگری وجود نداشته باشد.

٨. دستگاه گلدوزی خود را خوب بشناسید

اگر می خواهید دستگاه شما کاملا روان کار کند، ضروری است که تمام جوانب دستگاه گلدوزی خود را به خوبی بشناسید. این کار همچنین به شما در حل مشکلاتی که ممکن است در بعضی مواقع رخ دهد، کمک خواهد کرد. هنگامی که دستگاه خود را می شناسید، می توانید تمام مشکلات را در مدت زمان بسیار کمی حل کنید. این روزها انواع مختلفی از دستگاه موجود است و ویژگی های همه آن ها متفاوت است. قبل از اینکه بخواهید واقعا آن را خریداری کنید، باید از عملکرد دستگاه مورد نظر خود آگاه باشید.

٩. به دستگاه خود گوش دهید

گوش دادن به دستگاه شما نیز بسیار مهم است. شما باید صداهای مختلفی دستگاه خود را بفهمید تا بتوانید از آسیب های مختلف آن جلوگیری کنید. گوش دادن و درک آنچه دستگاه شما می گوید تجربه گلدوزی فوق العاده ای را برای شما ایجاد می کند.

نگهداری دستگاه گلدوزی کار ساده ای است. هیچ تلاش یا هزینه گزافی در این فرایند دخیل نیست. فقط نکات ذکر شده را دنبال کنید و خواهید دید که نگهداری از ماشین گلدوزی در واقع بسیار آسان است.

فروش دستگاه گلدوزی ساده

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

نکات و ترفندهای مربوط به مراقبت از دستگاه گلدوزی

١. دستگاه گلدوزی خود را بپوشانید.

دستگاه گلدوزی

هنگامی که دستگاه گلدوزی در حال استفاده نیست، آن را بپوشانید. پوشاندن آن از ورود گرد و غبار به قسمت های مختلف دستگاه جلوگیری می کند. مطمئن شوید که دستگاه در صورت عدم استفاده کاملاً پوشانده شده است.

٢. دستگاه را از برق بکشید.

پس از اتمام کار، مطمئن شوید که دستگاه را از برق جدا کرده اید؛ زیرا نوسانات برق می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. قطع اتصال دستگاه باعث محافظت از دستگاه شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. همچنین باید بدانید که بیمه نامه دستگاه گلدوزی مشکل یا خسارت ناشی از منبع انرژی را شامل نمی شود.

٣. سوزن ها را به موقع جایگزین کنید.

دستگاه گلدوزی

اگر از دستگاه گلدوزی برای مصارف شخصی استفاده می کنید پس از هر ٤ ساعت کار و در استفاده تجاری پس از ٢ ساعت کار سوزن ها را تعویض کنید. سوزن ها بعد از این مدت کند شده و قادر به دوخت مناسب نیستند که می تواند به پارچه آسیب برساند. تعویض سوزن، شما را از دوخت ضعیف و هر نوع مشکل دوخت نجات می دهد.

٤. نوع دقیق پایه سوزن

اگر می خواهید بهترین دوخت را داشته باشید،استفاده از نوع دقیق پایه سوزن نیز ضروری است. سوزن باید مطابق پارچه ای باشد که استفاده می کنید. به عنوان مثال، از سوزن های تیز برای پارچه های بافته شده استفاده کنید.

اگر می خواهید یک تجربه دوخت بی نظیر و جالب داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که نوع مناسب سوزن انتخاب شده است. شما باید مدتی را سپری کرده و سوزن را برای دستگاه خود با دقت انتخاب کنید. فقط سوزن های صحیح برای گلدوزی می توانند دستگاه شما را از آسیب نجات دهند. سوزن باید به گونه ای باشد که برای دستگاه شما مناسب بوده و کاملا روی پارچه کار کند.

٥. از نخ مناسب استفاده کنید

استفاده از نخ مناسب نیز بسیار مهم است. اگر فکر می کنید با خرید نخ های ارزان با کیفیت پایین در حال صرفه جویی هستید، کاملا اشتباه می کنید. این مسئله باعث می شود در طول دوخت با مشکلات مختلفی روبرو شوید. یک نخ با کیفیت پایین می تواند به راحتی دوخت شما را خراب کند. نخ با کیفیت ضعیف باعث می شود در هر زمان و حتی اگر در حال انجام اقدامات دیگری برای نگهداری دستگاه گلدوزی هستید، با مشکلات مختلف روبرو شوید.

http://www.irsinsim.com/

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 

به غیر از دستگاه گلدوزی، وجود چند لوازم جانبی نیز برای آغاز کار ضروری است:

پارچه، حلقه ، تثبیت کننده، نخ و یک طرح.

 

حلقه دستگاه گلدوزی

حلقه دستگاه گلدوزی در اندازه ها و شکل های مختلفی موجود است.

مانند “حلقه های بی پایان” برای گلدوزی حاشیه های طولانی و یا “حلقه مغناطیسی”

که پارچه پارچه را بدون آن که الیاف آن را تحریک کند در حلقه فیکس می کند.

دستگاه گلدوزی ساده و دستگاه گلدوزی چندکاره

 

 

همه حلقه ها با تمام دستگاه های گلدوزی سازگار نیستند.

ماشین هایی که قابلیت گلدوزی دارند باید حداقل یک حلقه سازگار را

در بسته لوازم جانبی درج کنند. از آنجا که بسیاری از ماشین ها اندازه یا

شکل حلقه را محدود می کنند، قبل از خرید حلقه های اضافی، همیشه

برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

تا زمانی که واقعا تصمیم به استفاده طولانی مدت از یک دستگاه گلدوزی نگرفتید،

لوازم جانبی اضافی آن را خریداری نکنید. لوازم جانبی اغلب محدود به تولید کنندگان

خاص هستند و در دستگاه های دیگر سازگار نخواهند بود.

 

 

 

طرح های گلدوزی

دستگاه گلدوزی ساده معمولا حداقل چند طرح داخلی دارند.

برخی از ماشین ها صدها طرح و برخی دیگر کمتر از ١٠٠ طرح را دارا می باشند.

قیمت دستگاه معمولا بر تعداد طرح های داخلی تأثیر می گذارد.

هر مارک ماشین فرمت فایل خاص خود را دارد که کامپیوتر آن را تشخیص می دهد.

برای شناسایی فرمت مناسب فایل و همچنین محدودیت های اندازه طراحی،

قبل از خرید هر طرح اضافی، به کتابچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

تثبیت کننده

 

تفاوت بین رابط و تثبیت کننده چیست؟

رابط به منظور ماندن در محل یا سفتی در یک منطقه خاص مانند یقه یا

دکمه های پوشاک طراحی شده است؛ در حالی که تثبیت کننده در زیر محلی

که بخیه سنگین اعمال می شود، پشتیبانی اضافی را ارائه می دهد.

سه دسته اساسی از تثبیت کننده ها وجود دارد: برش، پارگی، محلول در آب.

هر نام متدی را نشان می دهد که در آن تثبیت کننده اضافی از سمت اشتباه

یک طرح گلدوزی خارج می شود. در هر دسته ، چند وزن، ضخامت، رنگ،

یا یک سطح چسبنده وجود دارد. هیچ یک لزوما بهتر از دیگری نیست،

اما برخی از گزینه ها تحت شرایط خاص انتخاب بهتری هستند.

 

تعمیرات دستگاه گلدوزی

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

همکاری با شرکت ها

جالب است بدانید که گلدوزی تنها به محیط منزل و برای تزیین لباس ، حوله ، سجاده ، روبالشتی و رو تختی انجام نخواهد شد بلکه شرکت های زیادی هم وجود دارند که با داشتن یک طرح ساده از لگو و آرم شرکت خود بر روی لباس پرسنل اقدام به خصوصی سازی و هم چنین کار حرفه ای می نمایند .

این طرح ها معمولا توسط کامپیوتر و سپس چرخ خیاطی در تیراژ بالا به منظور افزایش سرعت کار انجام خواهند شد. در واقع حکاکی و گلدوزی کردن ارم و لوگو شرکت بر روی لباس کار یکی از کارهایی است که شرکت های تولیدی دوست دارند آن را به منظور حفظ جنبه های جدی کار اعمال نمایند.

در این نوع از گلدوزی که توسط اپراتور دستگاه انجام خواهد شد، وی قادر است در ظرف زمان کمی به صورت خودکار و اتوماتیک تعداد 12 تا 24 طرح دلخواه گلدوزی شده را به صورت همزمان تولید کرده و به بیرون بفرستد . اما لازم است که قبل کار طرح مورد نظر وارد برنامه شده و نقاط کم سوزن و متراکم کار مشخص شود.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که عده ی کثیری از مدیران شرکت ها هم هستید که به گلدوزی با دست علاقه دارند و شما درخواست می دهند که طرح های آنان را با دست انجام دهید.

برخی از شرکت های مطرح فروش دستگاه گلدوزی:

دوخت کالا

سین سیم

20 بافت

  • ygane akhavan