معرفی انواع دستگاه گلدوزی

معرفی انواع دستگاه های گلدوزی به همراه کارایی و ...

معرفی انواع دستگاه گلدوزی

معرفی انواع دستگاه های گلدوزی به همراه کارایی و ...

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گلدوزی بلوچی چیست؟

گلدوزی یکی از روش‌های دیرینه تزئین جامه است. در غرب ایران، قطعاتی از منسوجات گلدوزی شده با نقش‌های پیچیده که تاریخ ساخت آن‌ها به شش هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد، یافت شده است. گلدوزی ‌ها به‌جز جنبه تزیینی، در بعضی اوقات به‌خاطر عقاید مذهبی بر روی کلاه یا پوشاک حک می شده اند. قبل از اسلام در بیشتر نقاشی‌ها یا نقش برجسته‌ها، طرح‌هایی بر روی لباس‌ها گلدوزی شده است و جامه‌های روی این نقش برجسته‌ها حکایت از رواج گلدوزی در آن زمان دارد.

 

چندین سبک گلدوزی در ایران وجود دارد. از جمله می‌توان به گلدوزی بلوچی اشاره کرد. گلدوزی بلوچ هنر ظریف و دیرینه ای است، که هیچ کس به درستی نمی‌داند از چه زمانی در ایران رواج یافته است و در کتب تاریخی کم‌تر از آن یاد شده است. با این وجود می‌توان گفت کار گلدوزی بلوچی که همان گل ابریشم دوخته بر پارچه‌هاست، در دوره‌ای با صنعت تولید ابریشم رابطه داشته است. گلدوزی بلوچی نوعی رودوزی سنتی برگرفته از ذوق و سلیقه هنرمند است. گلدوزی بلوچی در میان اقوام بلوچ، هنری اصیل و ریشه‌دار است.

گلدوزی بلوچی به‌طور عمده برای تزیین جامه محلی زنان مورد استفاده قرار می گیرد. به‌شکلی که سراسر زمینه پارچه را می‌پوشاند و برای تزیین سرآستین‌ها، دمپای شلوار و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوزن‌دوزی بلوچ تقریبا در هر شهر و روستای کوچکی از زاهدان تا خاش و در شرق تا سراوان و در غرب تا ایرانشهر رواج دارد.

طرح‌ها و نقوش مورد استفاده در سوزن‌دوزی عموما هندسی هستند و از رنگ‌هایی مانند قرمز، سبز، آبی، سفید و سیاه استفاده می‌شود. اصل مهمی که در نقش‌های سوزن‌دوزی بلوچ رعایت می‌شود این است که تاکنون هرگز از نقش انسان استفاده نشده است. به نظر می‌رسد این امر تحت تاثیر باور و اعتقادات این مردم است، بنابراین نقش‌های مورد استفاده همیشه حاصل ذهن آنان و به صورت هندسی بوده و بر اساس شمارش تار و پود انجام می‌گیرد.

اغلب اشکال هندسی، مثلث و لوزی اند که طرز قرار گرفتن شان در کنار هم و پرکار و کم‌کار بودن آن‌ها طرح‌ها را از هم متمایز می‌کند. نوع دوخت هر منطقه عامل دیگر تقسیم بندی انواع سوزن‌دوزی است که هر منطقه اصالت خاص خود را دارد. کلیه دوخت‌های بلوچستان به صورت افقی انجام می‌گیرد و از شمارش تار و پود پارچه استفاده می‌گردد.

فروش دستگاه های گلدوزی

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

گلدوزی خاص

گلدوزی

هنرمند آلمانی با استفاده از خلاقیت خود گلدوزی های نقش برجسته را با موضوع سبزیجات طراحی کرد.

ب گلدوزی هنری قدیمی و یکی از روش های دیرینه آراستن جامه است ولی به عنوان شیوه ای در پارچه بافی استحکام کافی ندارد. این هنر دست ساز را روی پارچه یا اجناس شبیه آن به وسیله نخ های ابریشمی، نخ های گلابتون و یا نخ های معمولی طرح های برجسته ایجاد می کنند. این طرح ها در ابتدا بیشتر شکل های گوناگون گل ها را در بر می گرفت ولی با پیشرفت هنر کم کم طرح های مختلف هم وارد این هنر شد.

هنرمند آلمانی اهل مونیخ با خلاقیت خود سبکی جدید از گلدوزی را به وجود آورد . «وسلکا بولکان» با استفاده از هنر گلدوزی نوین خود، سبزیجات نمدی می سازد که از حلقه گلدوزی آویزان هستند. هر قطعه ترکیبی از برگهای گلدوزی شده است که به هویج، چغندر، سیر و دیگر ریشه های نمدی متصل شده است. در ادامه تصاویری از این گلدوزهای جالب را مشاهده خواهید کرد.

فروش دستگاه های گلدوزی

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

گلدوزی گل پنج پر

لوازم مورد نیاز برای گلدوزی گل پنج پر

  • کارگاه
  • پارچه
  • نخ مخصوص گلدوزی
  • سوزن
  • مداد خیاطی یا ماژیک

مراحل دوخت گل پنج پر

مثل همیشه اولین مرحله قرار دادن پارچه توی کارگاهه. بعد از اون باید یه طرح ساده روی پارچه بکشید. توی این آموزش میخوایم یه نوع گل ساده بدوزیم به همین خاطر کافیه که چندتا ستاره با اندازه های مختلف در کنار هم بکشید و محدوده دوختتون رو هم مشخص کنید.

 

قرار دادن پارچه در کارگاه

برای دوخت اولین گل سوزن رو از وسط ستاره ای که کشیده بودید خارج کنید.

 

دوخت گلها

حالا سوزن رو به قسمت ابتدایی پره ستاره وارد کنید و برای پر شدن گلبرگ اینکار رو چندین بار تکرار کنید.

 

دوخت گلبرگها

دقت کنید که برای پر شدن گلبرگ ها باید قسمت پایینی گلبرگ ها که در مرکز قرار میگیره پهن باشه و قسمت خارجی یا نوک گلبرگ ها تیز باشه و برای اینکار باید در خارج گلبرگ تمام دوخت ها به یه نقطه وارد بشن.

 

پر کردن گلبرگها

حالا همه گلبرگ هارو به همین صورت بدوزید تا گل تکمیل بشه. برای این مدل گل بهتره که تعداد گلبرگ ها ۵تا باشه.

 

دوخت گلبرگها

حالا بقیه گل ها رو هم در کنار این گل بدوزید. یه روش ساده تر هم برای دوخت این گل وجود داره. اینکه اول با توجه به طرحتون ستاره رو بدوزید و فرم کلی گلبرگ ها رو مشخص کنید.

 

دوخت بقیه گلها

حالا به روش قبل دونه دونه گلبرگ هارو پر کنید.

 

دوخت مابقی گلها

برای پر کردن وسط گلها میتونید از گره فرانسوی استفاده کنید.

 

دوخت گره فرانسوی در وسط گلها

حالا وقت دوختن برگ هاست. از هرنوع برگی که دوست دارید میتونید استفاده کنید. قسمت های خالی اطراف گل هارو پر از برگ کنید.

 

دوخت برگ

میتونید از رنگ های مختلف استفاده کنید و برگ های مختلفی در اطراف گل ها بدوزید تا مجموعه رنگارنگی داشته باشید.

 

دوخت برگ ها

مجموعه گلهای رنگارنگ و ساده شما آمادست. تزئینات اون به سلیقه خودتون برمیگرده. با هرنوع دوختی که بلدید میتونید شلوغ ترش کنید.

سفارشات گلدوزی

فروش دستگاه گلدوزی

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

پارچه ترمه، مخمل، و کتان انواع نخهای سرمه، نخ دوخت در خیّاطی، سوزن با شماره‌های مختلف، قیچی، دستگاه کمان یا چهارچوبی برای محکم نگه داشتن پارچه. پنبه، یا هر پرکننده دیگری بنا به ذوق و استعداد دوزنده. صابون خیاطی برای نقش اندازی یا هر قلم دیگری که بتواند بر روی پارچه اثرگذار باشد و پاک نشود.

روش کارسرمه دوزی

زمینه کار در این نوع سوزن دوزی پارچه ترمه از نوع اصل یا مشابه آن است. انتخاب این نوع پارچه برای سرمه دوزی به این دلیل است که از این پارچه برای تهیّه لباس در دوره صفویه و قاجاریه به وفور استفاده می‌شده و رایج بوده‌است لذا نمونه‌هایی از تزئینات سرمه که در اختیار است و در موزه‌های استان موجود است اکثراً دارای چنین تزئیناتی هستند؛ ثانیاً صخامت و مقاومت پارچه‌ای که در سرمه دوزی بکار گرفته می‌شود باید به اندازه‌ای باشد که توان تحمل سنگینی بعد از اتمام دوخت سرمه را دارا باشد و دچار چروک و کیس در سطح خود نگردد.

البته به همین منظور در بعضی از پارچه‌های ترمه که صخامت چندانی ندارند با دوخت پارچه آستری به پشت کار به‌طور مصنوعی این صخامت ایجاد می‌شود. همچنین علاوه بر ترمه، از پارچه‌های مخمل و کتان نیز به عنوان زمینه کار استفاده می‌شود.

ابتدا پارچه در دستگاه قرار داده می‌شود و از چهار سو کشیده شده و به دستگاه متصل می‌شود. دستگاه مزبور به شکل جدید، کمان دایره یا چهار گوش به صورت سنّتی آن ارائه می‌شود.

می‌توان نوع سنتی آن را با اندازه‌های متفاوت با سفارش به نجار و نوع کمانی را از طریق فروشگاه‌ها توزیع‌کننده ابزار و لوازم خیاطی تهیه کرد. سپس طرح را بر روی پارچه از طریق برگردان طرح بر روی آن یا در صورت اشراف کامل به طرح مستقیماً بر روی پارچه طرح زد. برای پاک نشدن خطوط طرح در طول سوزندوزی تمام خطوط با کوکهای درشت تثبیت می‌شوند.

سپس سوزن نخ شده را از درون سرمه عبور داده و از روی خطوط کو ک شده عبور می‌دهند تا تمامی خطوط بدین صورت با سرمه پوشیده شود.

سطح گلبرگها را با قرار دادن پنبه یا هر حجم دهنده دیگری برجسته کرده، با سرمه می‌پوشانند؛ و تا انتهای کار به همین صورت عمل می‌شود.

این دوخت در اکثر موارد با دوخت‌های دیگر همراه می‌باشد.

دوخت‌هایی از قبیل: پیله دوزی، ملیله دوزی، گلابتون دوزی، شرفه دوزی، شمسه دوزی، ده یک دوزی، صدف دوزی، سنگ دوزی، مرصع دوزی، منجوق دوزی، پولک دوزی، زغره دوزی، مروارید دوزی و غیره. از انواع دوخت‌هایی که بیشتر در این دوخت به کار می‌رود می‌توان به دوخت: زنجیره‌ای، برگ دوزی، جناغی، دور دوزی، مار پیچ الوان روی زنجیره، دوخت ساتن، دوخت مورّب، ساقه دوزی، بست دوزی، دندان موشی و زیگزاگ‌های مختلف را نام برد.

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

سرمه‌دوزی جیست؟

سرمه‌دوزی، یکی از دوخت‌های تزیینی و از هنرهای اصیل و با قدمت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ساله ایران است.

این هنر اصیل و زیبا، در ابتدای ظهور تمام موادش دست‌ساز و از جنس طلا و نقره بوده‌است اما در طول زمان به دلیل گران بودن این مواد و بالا رفتن هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده مصنوعات آن عوض شد. در گذشته این دوخت برای تزیین لباس، پرده‌های مجلل تالارها، سر آستین‌ها، یخه حاشیه لباس و روسری، رو رختخوابی و… استفاده می‌شد اما امروزه استفاده از آن گسترش بیشتری پیدا کرده و بر جنبه‌های تزیینی و دکوراتیو آن افزوده شده‌است.

سرمه (ملیله فلزی) از الیاف طلا و نقره که تابیده و فنری شده تهیه می‌شود و بعلت تلألؤ خاصی که دارد استفاده می‌شود سرمه‌دوزی به‌شکل ملیله‌دوزی که قطعات نقره و طلا به شکل مفتول تو خالی بوده از زمان هخامنشیان و ساسانیان رایج گشته و در زمان صفویان به اوج خود رسیده‌است و اکنون با الیاف بدل طلا و نقره تهیه می‌شود و به همین دلیل در سطح گسترده مورد استفاده عوام می‌باشد و در گذشته جهت لباس و پرچم و روکش مقابر و پرده خانه خدا به کار می‌رفته‌است.

امروزه سرمه‌دوزی برای وسائلی مثل رومیزی، روتختی، سجاده، جانماز، جلد قرآن و روکش جعبه دستمال کاغذی و تابلو و دوخت کمند و نظائر آن بکار می‌رود. طرح‌های سرمه دوزی معمولاً انواع بته جقه است که در طرح پارچه ترمه نیز همین طرح به کار می‌رود طرح‌های دیگر؛ گل وبته، گل‌های شاه‌عباسی و غیره‌است و تقریباً مثل گل‌دوزی در طرح محدودیتی ندارد اما پیاده کردن طرح طبق شیوه و روش‌های خاصی حاشیه و گوشه مطابق و مناسب وسایلی که تهیه می‌شود می‌باشد. مراکز سرمه‌دوزی در ایران شهرهای اصفهان، یزد، کاشان و تهران است.

http://www.irsinsim.com/

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

قیطان دوزی چیست؟

قیطان رشته ای است که از ابریشم می بافند. به دوخت و اتصال نوعی نخ ضخیم به نام قیطان بر روی پارچه که معمولا نیز طرحی را می نمایاند قیطان دوزی می گویند. برای تنوع آن از قیطانهای الوان استفاده می شود که این کار در مناطق خاصی بیشتر رواج دارند ولی در بعضی از مناطق رنگ قیطان و پارچه یکنواخت می باشند.

 

نخ قیطان دارای انواع گوناگونی نظیر: نازک ، ضخیم ، ساده ، تابیده ، شکافدار ، روکشدار ، قلابدار یا تزئینی و . . . می باشد. قیطاندوزی هم اکنون در بیشتر نواحی استانهای خراسان ، مازندران ، سیستان و بلوچستان ، تهران و آذربایجان شرقی رواج دارد.

 

قیطان دوزی در روزگار گذشته کاملاً رونق داشته و به ویژه در تهیه جهیزیه عروس از آن استفاده کاملی می‌شده است و زنان هنرمند و دختران دم بخت با ابریشم‌های رنگارنگ در تزیین حاشیه‌های بقچه، تاقچه‌پوش، جای نماز، سوزنی، وری‌پوش و مانند آنها بهره می‌گرفتند.

و یراق‌های پهن و باریک نیز که از رشته‌های (گلابتون) تهیه می‌گردید و به عنوان حاشیه یا مغزی در جلو شلوارزنانه، یل، کمرچین، سلیته و هدبند انها به کار می‌رفت و نیز دور تا دور لباس‌های مردانه و زنانه به گونه جالبی قیطان‌دوزی می‌شد و به ویژه دور یقه، آستین، کمر و جلوی سینه سردارها، قباها،لباده‌های جوانان که با این گونه قیطان‌ها و نوارها تزیین می‌‌یافت شکل زیبا و جالبی پیدا می‌کرد و امروه این هنر بر روی لباس کاربرد کمتری دارد.

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 

روبان دوزی و گلدوزی از جمله هنرهای دستی تزیینی محسوب می شوند که در سال های اخیر طرفداران زیادی یافته اند. از این هنرهای زیبا برای تزیین انواع لباس های مجلسی و مانتو های زنانه استفاده می شود. اگر شما نیز به هنر گلدوزی علاقه مند هستید این مطلب را از دست ندهید و با انواع مدل گلدوزی روی لباس مجلسی و لباس های کودک و همچنین گلدوزی روی مانتو آشنا شده و با الگوبرداری از این طرح های زیبا، بهترین گلدوزی ها را انجام دهید.

گلدوزی روی لباس

در این مطلب مجموعه ایی از تصاویر و مدل های ان گلدوزی روی بلوز و پیراهن را معرفی می نماییم، این مدل های زیبا می توانند انتخاب لباس های شما عزیزان باشند.گلدوزی روی لباسواع

 

گلدوزی روی لباس دخترانه

گلدوزی روی لباس

گلدوزی روی لباس سفید

گلدوزی روی لباس

 

فروش دستگاه های گلدوزی

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

نکات و ترفندهای گلدوزی دستی

در این مقاله قصد داریم چند نکته ساده اما مهم در مورد گلدوزی دستی به ویژه برای طرح هایی شامل گل و گیاه را بررسی نماییم. این دستورالعمل ها را به خاطر بسپارید و از آن ها برای اجرای یک پروژه گلدوزی دستی فوق العاده بهره ببرید.

  • پارچه گلدوزی

برای پروژه های گلدوزی از یک قطعه پارچه ای  30*40 سانتی متری استفاده نمایید. شما می توانید هر پروژه را به روش های مختلف به پایان برسانید، اما اگر قصد دارید قطعه گلدوزی شده نهایی را در تابلو یا قاب قرار دهید، حاشیه ای حداقل 10 سانتی متری را در اطراف کار خود قرار دهید.

  • الگوی گلدوزی

الگوی گلدوزی اندازه واقعی طرح را نمایش می دهد و به شما کمک می کند تا به سادگی از روی آن، خطوط گلدوزی را دنبال کنید. ابتدا الگوی گلدوزی را روی کاغذ پیاده کرده و سپس آن را روی پارچه گلدوزی انتقال دهید.

  • قاب های گلدوزی

کششی که توسط قاب روی پارچه گلدوزی اعمال می شود در ایجاد یک گلدوزی مرتب و زیبا بسیار تاثیرگذار است. برای پروژه های کوچکتر، از قاب دایره ای استفاده کنید. برای پروژه های بزرگتر، از یک قاب مستطیل شکل با اندازه ای متناسب با پروژه استفاده کنید.

  • دوخت ساده

دوخت ساده

هنگامی که می خواهید در گلدوزی، بخشی را به طور نامحسوس بدوزید از دوخت ساده استفاده نمایید.

  • دوخت پشت

دوخت پشت

دوخت پشت نوعی دوخت تمیز و زیباست که بخصوص برای گلدوزی بخش های منحنی کاربرد دارد.

  • دوخت مورب

دوخت مورب

دوخت مورب نوعی کوک خطی ایجاد می کند که دارای حجم و بافت می باشد. به عنوان مثال برای زمانی که می خواهید ساقه و یا برگ های گل را گلدوزی کنید این نوع دوخت بسیار مناسب است.

  • دوخت مستقیم

دوخت مستقیم

دوخت مستقیم یک دوخت ساده است، اما می تواند به گلدوزی شما زندگی ببخشد. از آن برای دوخت گلبرگ های ریز یا ایجاد جزئیات روی گیاه استفاده کنید.

  • دوخت تقسیم شده

دوخت تقسیم شده

دوخت تقسیم شده حجیم نیست و برای نواحی از کار که طرح ها به یکدیگر نزدیک می شوند بسیار مناسب است. به عنوان مثال می توانید از این نوع دوخت برای گلدوزی برگ های پهن استفاده نمایید.

 

  • دوخت مگسی

دوخت مگسی

به خاطر داشته باشید در گلدوزی دستی طرح های گل، از بیرون به سمت مرکز کار حرکت کنید. همچنین سعی کنید تنوع رنگ ها را در گلدوزی رعایت گنید. با این کار حتی یک گلدوزی ساده نیز زیبایی چندبرابری خواهد داشت. 

http://www.irsinsim.com/

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 

مقدمه

فرقی نمی کند که شما چه طرحی را دوخته اید، همواره اضافه کردن نوشته ای با دست خط خودتان به گلدوزی می تواند هیجان انگیز باشد. البته تکنیکی که برای این کار استفاده می کنید کاملا به نحوه گلدوزیتان بستگی دارد. دقت کنید که برخی از انواع دوخت برای حروف بزرگ و برخی دیگر برای حروف کوچک مناسب ترند. در ادامه به انواع دوخت های مناسب برای نوشتن در گلدوزی اشاره می کنیم.

دوخت دو بخشی

دوخت دو بخشی

 

این روش بسیار ساده است. به این شکل که نوشته خود را با یک دوخت ساده گلدوزی کنید؛ سپس پارچه را برگردانید و قسمت های خالی را دوباره گلدوزی کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید از رنگ های متفاوتی نیز در گلدوزی خود استفاده نمایید.

دوخت پشت

دوخت پشت یکی از دوخت هایی است که مبتدیان آموزش می بینند. این نوع دوخت می تواند خیلی متراکم باشد. تنها نکته ای که در هنگام نوشتن در گلدوزی با این روش باید رعایت کنید این است که در اطراف قسمت منحنی حروف، طول دوخت خود را کوتاه کنید.

 

دوخت ساقه ای

اگر به دنبال گلدوزی با دوختی کمی ضخیم تر (مانند طناب) هستید؛ دوخت ساقه ای را امتحان کنید. این دوخت به ویژه برای حروف منحنی بسیار مناسب است. فقط دقت کنید که در قسمت منحنی حروف، طول دوخت ها را کوتاه تر کنید.

دوخت زنجیری

دوخت زنجیری

دوخت زنجیری انتخاب مناسبی برای گلدوزی های ظریف و کوچک است. اگر به دنبال ظاهری جسورانه و پررنگ در گلدوزی خود هستید، دوخت زنجیری برای شما عالی خواهد بود.

دوخت رشته ای

دوخت رشته ای

این نوع دوخت بسیار شبیه دوخت ساده است. با این تفاوت که پس از یک دور دوخت ساده، دور دوم را از درون دوخت های اول عبور داده و به گلدوزی ادامه می دهیم.

دوخت پیچشی

دوخت پیچشی

این روش حالتی از گلدوزی است که شما یک دوخت را به دور دوخت دیگر حلقه می کنید. در این روش نیز با استفاده از چند رنگ می توان اثر جذابی خلق کرد.

گره فرانسوی

گره فرانسوی

گره فرانسوی نیز دوخت جالبی در نوشته گلدوزی است. به خصوص برای نقطه های حروف.

با استفاده از هر یک از این دوخت ها، می توانید شروع به نوشتن در گلدوزی خود کنید. با اضافه کردن نوشته ها و حروف به گلدوزی خود، آن را شخصی سازی کرده و به اثر خود هویت ببخشید.

فروش دستگاه های گلدوزی

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

انواع طرح های گلدوزی دستی سال 2020

گلدوزی دستی:

گلدوزی دستی هنری خلاقانه است که فقط با فراهم کردن چند ابزار ارزان می توان شروع به انجام گلدوزی کرد. این خبر برای هرکسی که علاقه مند به شروع تمرین گلدوزی شخصی خود باشد عالی است. اما هنگامی که حلقه مخصوص گلدوزی و رنگ های مورد نظر در نخ گلدوزی را انتخاب کردید، اکنون این سوال مطرح می شود: کدام طرح گلدوزی بهتر است؟ البته می توانید تصاویر خود را بسازید، اما بسیاری از تازه کارها و حتی افراد پیشرفته تر به طور یکسان از تقلید الگوهای گلدوزی شده توسط افراد دیگر لذت می برند.

طرح های گلدوزی دستی می توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند. آنها می توانند تصاویر مصور، نقوش تکراری یا متن باشند. با استفاده از انواع دوخت، شما طرح ها را پر می کنید. طرح گلدوزی دستی می تواند از دوخت های پایه و ساده گرفته تا تکنیک های پیچیده ای که برای افراد پیشرفته است، متغیر باشند. اما سطح مهارت شما هر چه باشد، بهترین بخش در مورد پیاده سازی طرح گلدوزی این است که وقتی سبک و دوخت خاصی را یاد گرفتید، خودتان را به چالش بکشید.

در مقاله انواع طرح های گلدوزی دستی به بررسی برخی از این طرح ها می پردازیم.

 

  1. طرح گلدوزی گل

طرح گلدوزی گل

 

2. طرح گلدوزی دارت

طرح گلدوزی دارت

 

3. طرح گلدوزی بزغاله

طرح گلدوزی بزغاله

 

4. طرح گلدوزی پروانه

طرح گلدوزی پروانه

 

 

5. طرح گلدوزی سوسک

طرح گلدوزی سوسک

 

6. طرح گلدوزی دختر

طرح گلدوزی دختر

 

7. طرح گلدوزی کاکتوس

طرح گلدوزی کاکتوس

 

8. طرح گلدوزی زنبور

طرح گلدوزی زنبور

 

اگر شما هم تازه شروع به انجام گلدوزی کرده اید می توانید برای اجرای گلدوزی دستی از این طرح های گلدوزی کمک بگیرید.

همچنین اگر حرفه ای هستید و به دنبال راه اندازه کسب و کار در حوزه گلدوزی می باشید؛ می توانید با خرید دستگاه گلدوزی مناسب کسب و کار خود را رونق ببخشید. 

  • ygane akhavan